CSR Marketing
Brand with a Purpose

אחריות תאגידית (Corporate Responsibility) הפכה לאחת הגישות המרכזיות בניהול עסקי בעידן המודרני וכוללת שיקולים חברתיים, סביבתיים ואתים המוטמעים בלב הפעילות העסקית.

חברות הפועלות במחויבות ובאחריות כלפי בעלי העניין השונים שלה כמו העובדים, הלקוחות, הספקים, הקהילה המקומית, בעלי המניות והאינטרס הציבורי הרחב יותר, זוכות ליציבות, לשיפור אטרקטיביות המותג ואף להגדלת שורת הרווח והצמיחה העסקית.

הדגש לאחריות תאגידית מתעצם בתקופה שבה הדרישה לשקיפות, אמון והוגנות נוכחת ברשתות החברתיות, בשוק העבודה ובשיח העסקי-הגלובלי.

PDT - Purpose Driven Targets

באקלים העסקי של היום, ארגונים חייבים לאמץ לעצמם PDT  – מטרות מונחות תכלית. הארגון נדרש למצא את כוכב הצפון שלו (North Star)
המשקף את התכלית שלשמה הוא פועל, ורק כך יוכל לעלות בצורה משמעותית את הערך שלו אל מול בעלי העניין ברבדים השונים.
בסופו של דבר, להפוך ליציב יותר ואף להגדיל את שורת הרווח. מעבר למציאת כוכב הצפון הארגוני, יש כמובן גם חשיבות רבה לתרגומו של כוכב זה למיזמים אותנטיים ואמיתיים בשטח.

למה Xtra mile ?

Xtra mile עוזרת לארגונים לדמיין ולפתח את מניפסט האחריות התאגידית הנכון עבורם ומאפשרת לארגון להוציא אותו מהכוח לפועל. אנו תומכים בביצוע הערכת מוכנות ובדיקת מהותיות של המימדים החשובים לארגון.

Xtra mile שותפה בניסוח המטרות האסטרטגיות, פיתוח תוכניות לטווח קצר וארוך התומכות באסטרטגיה, והוצאה לפועל של תוכניות ספציפיות המקדמות מטרות אלו. זאת תוך מתן דגש על כלל ההיבטים השיווקיים הרלוונטיים, כולל בין היתר – נוכחות ברשתות החברתיות, תוכניות תיקשור פנים וחוץ ארגוניות והתאמה לבעלי העניין השונים בארגון.

הצוות המקצועי של החברה כולל מומחים בתחום האחריות חברתית-סביבתית, אנשי מיתוג מעסיק עם רקע בעולמות משאבי האנוש, מנהלי שיווק,
אנשי דיגיטל, סושיאל וקריאטיב עם ניסיון רב בפרוייקטים חוצי תחומים בארגון.

DISTILL IT. PLAN IT. DO IT. TELL IT AND MEASURE IT

איך אנחנו יכולים לתמוך בקידום האחריות התאגידית בארגונך?

שלב 3 - ביצוע בפועל של תוכנית קידום האחריות התאגידית בארגון

על בסיס כל העבודה שנעשתה עד כה, התוכנית יוצאת לדרך!
עם קמפיינים מגובשים ומטרות מדויקות כדי להבטיח את מיקסומן של התוצאות בכל הערוצים הרלוונטיים – תקשורת פנים ארגונית, אירועים,
יוזמות חברתיות-סביבתיות-אתיות, ערוצים דיגיטליים ומדיה חברתית – בהתאם לקהלי היעד.
שלב 4 - מדידת ה-Social Impact

על מנת שתוכנית ה- CSR תהיה אפקטיבית ואיכותית, יש לנהל מעקב צמוד באמצעות כלי מדידה דיגיטלים בערוצים השונים - מהתקשורת הפנים-ארגונית ועד השיווק וקמפיינים רחבים יותר. אנו בוחנים שאלות כגון:
  • האם הקמפיין השיג את החשיפה הרצויה מול בעלי העניין הרלוונטיים?
  • האם ישנה עלייה מבוססת ברמות האמון והמוניטין של הארגון?
  • האם הפוסטים והמודעות מייצרים הנעה לפעולה?
  • האם תחושת השייכות ושביעות הרצון של העובדים עולה?
כל אלה ועוד רבים אחרים, מהווים מדדי KPIs המשוקללים ומנותחים בזמן אמת כדי לבצע אופטימיזציה ושיפור קבוע של יישום האסטרטגיה לאחריות תאגידית בכל המישורים החברתיים-סביבתיים והאתיים.
שלב 1 - מחקר אחריות תאגידית – CSR Assessment

בשלב הראשוני אנחנו מבצעים מחקר וניתוח כולל של היבטי ה-CSR המהותיים לארגון. מחקר זה מורכב מזיהוי התכלית (Purpose), היעדים והצרכים העסקיים של הארגון, הכוללים בין היתר את ציפיות ומטרות ההנהלה, העובדים ובעלי העניין הנוספים של הארגון.

תהליך זה כולל פגישות עומק אחד על אחד, קבוצות מיקוד לעובדים, סקרים אפקטיביים לבעלי העניין ומחקר השוק והמתחרים הרלוונטים. להשלמת התהליך אנו מציגים את מפת המהותיות הארגונית, תוצאות דוח "שאלון מעלה לאחריות תאגידית" על מנת לנתוח ולמפות את הפערים בין הרצוי למצוי והאפשרי לשם גיבוש אסטרטגיה נכונה של אחריות תאגידית המתאימה לארגון.
שלב 2 - פיתוח אסטרטגית האחריות התאגידית

אנו מציגים את אסטרטגיית ה- CSR הייעודית המורכבת מהממדים שסומנו כמהותיים והמטרות הנבחרות. לאחר מכן אנחנו מפתחים תוכניות פעולה לטווח קצר וארוך הכוללות פיתוח אסטרטגיית התיקשור ה-(פנים וחוץ) רלוונטית למטרות אלו. תוכניות אלו כוללות הגדרת יעדים, סלוגן, קונספטים יצירתיים, תוכנית פעולה טאקטית והמסרים המשקפים את ערכי הארגון וקהלי היעד.

At Xtra mile we go above and beyond to make your product and service stand out

Read some of our resources, blogs and case studies, from real people with names and numbers