Recruitment marketing

THE ART OF TEMPTATION

Recruitment marketing הוא מאמץ שיווק שמשלב מיתוג, תקשורת פנים ארגונית (internal marketing) ומסרים מדויקים למען מטרה אחת: גיוס עובדים איכותיים בשוק בו העובדים מכתיבים את הטון.

כולנו מכירים את הסיפור: חבורת יזמים צעירה חולמת בגדול. הם מבלים ימים כלילות בפיתוח, רותמים משקיעים, מגייסים עוד עובדים צעירים ורעבים כמוהם, מגשימים את החלום הישראלי והופכים לחברה בשווי מיליוני דולרים. 

אבל כאשר חולפים להם עשור או שניים, הרומנטיקה חולפת גם היא, והחברה שהייתה פעם שם נרדף לחדשנות היא פתאום בקטגוריה של שחקן ותיק- עדיין מצוינת, אבל כבר מזמן לא "עלתה לכותרות" כחברה ש"מרגשת" את הדור הצעיר של העובדים הפוטנציאליים בשוק. 

הרבה חברות חזקות שמהוות את עמוד התווך של עולם ההייטק מגלות פתאום שקשה להן לגייס עובדים מוכשרים, והן צריכות להמציא את עצמן מחדש, ולמתג את עצמן שוב כמקום עבודה נחשק.

ההתמודדות עם מציאות זו הובילה להמצאת המונח מיתוג מעסיק (Employer branding): אסטרטגיות וטקטיקות שיווקיות שמטרתן לאתר ולמשוך עובדים פוטנציאלים ולעודד את הטובים שבהם לעבוד בחברה. אלו לא הכלים הידועים של מודעות דרושים, מבצעי חבר מביא חבר, או ירידי תעסוקה.

Employer branding כאשר מבוצע נכון, יעלה את המודעות לחברה אצל מחפשי העבודה, יגביר את העניין שלהם בפעילות החברה ויקרא להם לפעולה – הגשת מועמדות לתפקיד בחברה.

טקס החיזור של מעסיקים ועובדים

בריקוד הסבוך של פיתוי העובד הפוטנציאלי אל החברה, חשוב לשים דגש על מיתוג המעסיק. באמצעות שפה שיווקית נכונה, חדה ומדויקת, שמבליטה את היתרונות הברורים שיש לנו, ניתן למצב את החברה כאבן שואבת למוחות צעירים ומבריקים שמתחילים את דרכם בשוק ההיי-טק.

מיתוג מעסיק הוא כלי חשוב, שיש לו משמעות עצומה בשוק הישראלי והעולמי. מדובר ביסוד שעליו יבנו כל מאמצי הגיוס השיווקי. המותג צריך להיות בלב כל הפעולות שיתוארו בהמשך. 

חשוב שגם צוות העובדים הקיים ייקח חלק במאמץ המיתוג. שתפו אותם בתהליך עיצוב המסר המרכזי של החברה וודאו שהם מכירים את הרעיונות העומדים בבסיס מיתוג המעסיק. בסופו של יום, העובדים הקיימים הם השגרירים הכי בולטים שלכם בכל האמור בגיוס עובדים חדשים.

השלב הבא, כמו בכל תהליך שיווק, הוא הכרת קהל היעד והפרסונות (business persona=employee persona) שמרכיבות אותו. לכל תפקיד בחברה שלכם יש להתאים פרופיל של המועמד המתאים, ולהבין מה מושך ומעניין את אותו המועמד. הגדירו במדויק את מי אתם רוצים לפתות והשקיעו זמן בהכרת המוטיבציות שלהם.

להפוך ממקום עבודה למותג

כעת הגיע הזמן לעצב את המותג שלכם במלואו. שלושת עמודי התווך שלכם הם תוכן, אינטראקציה ועיבוד מידע. התוכן שאתם יוצרים הוא מוקד המשיכה, הדרך להביא אנשים אל האתר ויתר הנכסים הדיגיטליים שלכם, ולעניין אותם בחברה. 

תוכן כתוב יעזור לכם להשיג תוצאות יותר טובות בחיפוש, ולשדר את המסר שלכם הלאה. תוכן ויז'ואלי יאחד את המותג שלכם תחת מראה קל לזיהוי ומושך. השקיעו גם בקידום ממומן של התוכן שלכם כדי שיזכה לכמה שיותר עיניים – כמובן תוך כדי טרגוט מדויק ע"פ קהל היעד שלכם.

אם התוכן הוא הפיתיון למשוך את המועמדים המתאימים, האינטראקציה איתם היא חוט הדיג שיעלה אותם בחכה ויהפוך ויוביל אותם לחפש אצלכם עבודה. צרו פלטפורמות ברשתות חברתיות שיאפשרו למועמדים לפנות אליכם ישירות. שפצו את דפי הקריירה באתר החברה כדי לספק מידע רלוונטי, וצרו טפסים לשימור הקשר עם המועמדים הפוטנציאלים. 

אפשרו למועמדים להשאיר את פרטיהם כדי לקבל התראות על משרות עתידיות, או הקלו עליהם עוד יותר באמצעות שירות הודעות דחיפה (push notifications) עם עדכונים מהאתר. התקשורת שלכם עם המועמדים היא חלק מהמותג שלכם, והיא תעזור לכם ליצור רושם חיובי עבור החברה.

לבסוף, זכרו שמיתוג מעסיק, כמו כל מהלך שיווקי, הוא משימה מתמשכת. השקיעו בכלי עיבוד וניתוח מידע שיעזרו לכם להבין איך המועמדים הפוטנציאלים שלכם רואים אתכם, מה עובד, ומה טעון שיפור. גם אם ראיתם הצלחה ראשונית, אל תנוחו על זרי הדפנה, אחרת אתם עשויים לגלות שהמיתוג שלכם הפך מיושן ולא מושך אחרי שנה או שנתיים.

מיתוג כהשקעה בעתיד החברה

היכולת לגייס עובדים חדשים ומוכשרים היא מדד חשוב עבור כל חברה, והוא הבסיס ליכולת של החברה לצמוח. העולם שלנו היום הוא עולם בו האפשרויות פרוסות בפני העובדים, והם יכולים לבחור בין המוני חברות המתחרות על תשומת הלב שלהם.
גם חברות מבוססות צריכות להמציא את עצמן מחדש כדי לבלוט ולהוות אופציה מושכת עבור ים המועמדים באוקיינוס האינטרנטי.

Recruitment marketing, כמו כל פעילות פיתוי, הוא שילוב של אמנות ומדע, והפתרון אף פעם לא יהיה זהה לחלוטין עבור כל חברה. אף על פי כן, הצעדים בכתבה זו יעזרו לכם לבנות מותג מעסיק חזק, שימשוך מועמדים מובילים אליכם ויעשיר את החברה שלכם.

משאבים נוספים

שלח קורות חיים